De woorden Social Media worden erg veel gebruikt laatste tijd. ‘Social’ media suggereert dat andere media a-sociaal zouden zijn, maar dat is natuurlijk niet zo. Social verwijst naar de mogelijkheid tot contact, reactie, interactie of andere vormen van direct kunnen reageren. Via profielsites (zoals Hyves, Facebook en LinkedIn) maar ook via Twitter of fora op/bij blogs.
Positief
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met deze nieuwe zend-en-ontvang kanalen. Een vraag die beantwoord wordt, reacties op wat je bezig houdt en contact met gelijkgestemden die je anders niet gekend zou hebben. Ik merk dat de sfeer op Twitter over het algemeen positief is.
Drempels verdwijnen
Het is volgens mij echt niet meer de vraag óf je als bedrijf of organisatie social media gebruikt als communicatiemiddel maar waarom je het niet zou doen. Je moet natuurlijk wel nadenken over de opvolging en borging van afspraken maar ik ben ervan overtuigd dat de communicatiedrempels verdwijnen. Dat levert uiteindelijk betere diensten, producten of (klant)contacten op.
Revolutie?
Onderstaand filmpje (presentatievorm, dikke 4 minuten) geeft een aardige impressie over de ‘revolutie’ van social media. Kijk en oordeel zelf.
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=oalBUgzKaLw&hl=nl_NL&fs=1&rel=0]
Getipt door @timvl en @rvgerwen tijdens masterclass online reputatiemanagement